Ny guide fra Destination Fyn
Med Destination Fyns nye guide til kommunikation om bæredygtighed kan du blive klogere på, hvorfor det giver mening for jer som turismevirksomhed at kommunikere om bæredygtige tiltag - og gode tips til, hvordan I skaber de bæredygtige fortællinger.
Destination Fyn arbejder målrettet på at gøre begrebet ”bæredygtighed” mere tilnærmeligt for de fynske turismevirksomheder. Derfor udvikler de kontinuerligt nye værktøjer, der konkretiserer, hvordan turismevirksomheder på Fyn og øerne kan gøre bæredygtighed til en naturlig del af virksomhedens hverdag, rutiner og strategi. Den seneste tilføjelse til værktøjskassen er en guide til kommunikation om bæredygtighed.
Guiden ønsker at inspirere til, hvordan I kan komme i gang med at bruge bæredygtighed i jeres kommunikation, gøre jeres bæredygtige tiltag relevante for gæsterne og endelig hvordan I undgår beskyldninger om green washing.
Derudover indeholder guiden tjeklister, der hjælper jer til at komme omkring de vigtigste indsatser i kommunikationsprocessen samt et inspirationskatalog med konkrete cases og eksempler på, hvordan I kan kommunikere jeres grønne tiltag til nuværende og potentielle gæster.