Skip til hoved indholdet

Indkøb og udbud

Langeland Kommune har som offentlig virksomhed pligt til at konkurrenceudsætte alle indkøb af varer og tjenestydelser samt bygge- og anlægsopgaver i overensstemmelse med gældende lovgivning. 

Indkøbsfælleskab

Langeland Kommune er medlem af indkøbsfællesskabet Fællesindkøb Fyn. Formålet med samarbejdet er gennem fælles udbud at opnå økonomiske besparelser for de enkelte kommuner. Du kan læse mere om indkøbsfælleskabet ved at gå ind i "Fællesindkøb Fyn" i menuen til venstre.

I menuen nedenfor kan du se hvilke varer og tjenestydelser samt bygge- og anlægskontakter kommunen forventer at konkurrenceudsætte i årets løb. Ligeledes er det også muligt at se hvilke varer og tjenestydelser Fællesindkøb Fyn forventer at konkurrence i år.

Bliv leverandør til kommunen

For at skabe gennemsigtighed på mindre indkøb og håndværksopgaver, der ligger under udbudspligten, har kommunen oprettet en leverandørliste på leverandørportalen Comdia. Alle virksomheder som ønsker at være leverandør til kommunen, kan tilmelde sig denne liste. Det er gratis for virksomheder at tilmelde sig listen. 

Klage i forbindelse med stand-still perioden

En standstill periode er en periode på ti kalenderdage, som følger umiddelbart efter orienteringen om, hvilken leverandør som er blevet tildelt en opgave i forbindelse med et udbud.  Formålet med standstill perioden er at give de leverandører som ikke fik tildelt opgaven, mulighed for at gøre indvendinger før kontrakten underskrives mellem den valgte leverandør og kommunen.

Ønsker du at klage, skal du rette henvendelse til Klagenævnet for udbud, Nævnenes Hus.

Seneste nyt

Langeland Kommune

Fredensvej 1
5900 Rudkøbing
CVR: 29188955

Telefon: 63 51 60 00
post@langelandkommune.dk

Let adgang